środa, 16 listopada 2016

Kazanie Skargi - ożywiony obraz

Oto efekty mojej pracy na planie dokumentalnego filmu pt. "Kazanie Skargi - ozywiony obraz" w reżyserii Marka Brodzkiego.
Do filmu wykonałam kilka strojów i nakryć głowy. Na planie pracowała cała ekipa kostiumografów, charakteryzatorów, rekwizytorów, statystów i aktorów.

 Mikołaj Zebrzydowski w złotej ferezji i Michał Wiśniowiecki w złotym żupanie.
 Mikołaj Zebrzydowski - w tej roli Moskal Zbigniew, na pierwszym planie i Michał Wiśniowiecki - w tej roli Andrzej Malinowski w tle.
 Panowie szlachta: stoi Moskal Zbigniew jako Mikołaj Zebrzydowski i siedzi Andrzej Malinowski jako Michał Wiśniowiecki.

Fragment obrazu Matejki ukazujący Mikołaja Zebrzydowskiego. 

 Jak spać na planie pod czujnym okiem reżysera...


 Poniżej wykonany przeze mnie strój hiszpańskiego posła. Czarny aksamit obszyty złotem.
Ustawianie postaci trwa kilka godzin.





 Pod okiem reżysera...

Skarga czyli Jan Szczygieł

Na samym środku obrazu Janusz Radziwiłł,  Michał Zebrzydowski i Stanisław Stadnicki zwany Diabłem z Łańcuta- połączeni udziałem w rokoszu przeciw królowi Zygmuntowi III Wazie.
Obraz Marka Brodzkiego  według mistrza Matejki
"Kazanie Skargi" Jana Matejki z 1864 roku
Po ciężkiej pracy przy wykonywaniu kostiumów czas na relaks przed dziełem Matejki w Muzeum Narodowym w Warszawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz